A librettha.
‘nt a potigha nc’era
tuttu u bena e Ddiu. U zitieddhu chi trasiu ccu mammasa guardau i boccacci
chjni e gurtuneria: Caramelli e ‘nu centesimu nigri e culurati: liquirizia a formetta,
nu pugnu ‘na lira i
vindìa u puticharu.
Caramelli duci e mari eranu e nceranu puru i crì crì: cicculatieddhi tundi
chjini e panna.
U ccannaruozzu sagghja e scindia , u zitieddhu ngghiuttia mbacanta.
A mamma pigghiau do sinu a libretta: cumpara mi servarìa na
puocu e baccalà e nu quartu e pasta …
Mma’ un’ e chissi nimalieddhi guarda cchi ssù bieddhi chissu guà chissu ccà picciulu picciulu quntu mu pruovu o puramente na sciangomma o si nnò … Sinnò nenta figghjiu mia on ci su sordi … Mà e cchi tti servunu i sordi scrivi ‘nt ‘a libretta … Figghiu mia duva cacci e no mienti resta u vacanta, avimu u pigghiamu u necessariu …
Due quaderni dalla copertina nera: uno rimaneva al venditore
in bottega e l’altro in copia al cliente.
Negli anni sessanta e giù di lì c’era molta depressione e
moltissime famiglie facevano la spesa a credito, in credenza. E la credenza era
azzerata dall’arrivo dei vaglia provenienti dalla Svizzera, dall’America,
Germania o Francia.
Il commercio a credito non è finito.
Anche oggi, nonostante in molti si servono dell’e-commerce e ordinano la spesa on line c’è gente costretta a
“segnare sulla libretta” il debito giornaliero dal macellaio, dal fornaio e dagli altri
venditori di derrate alimentari del quartiere.
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